Menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu hrflag

srijeda, 23. travnja 2014.

OSNOVNA SKI ŠKOLA - PRVI DAN NA SKIJAMA

Izbor padine-kako izabrati pogodno mjesto za prve korake na skijama

Ovo je najvažniji dio za naš siguran početak.Obavezno odmah staviti kacigu na glavu i obući ski rukavice.Moramo pronaći blagu padinu sa ravnom površinom na kraju gdje se možete lako zaustaviti, obično u blizini lifta za početnike.Na ravnom djelu stavljamo skije i počinjemo sa slijedećim vježbama.Ponavljanjem vježbi postepeno ćete dobivati sigurnost i osjećaj za ravnotežu.

Ne preskačite korake u školi skijanja. Mogli bi ste se prepasti ili ozlijediti, i ako dobijete strah sa time dobijete i blokadu u vašoj glavi koje se je teško riješiti zato sve po malo i po redosljedu. Bolje 1 dan duže na plavoj stazi ponavljati zavoje nego otići na crvenu stazu i onda zvati ski patrol.

Nikako ne idete prvi puta na ski lift bez da ste prije toga savladali vježbe na ravnom i osnovnu ski školu i uvijek prekontrolirajte vašu opremu. Obavezno naučite penjanje prije vožnje liftom.

Ispravno držanje ski štapova,

Ispravan skijaški stav:

Možemo primjetiti:
Noge su blago savijene.
Razmak između skija je u širini kukova, tj. prirodan položaj kao kod stajanja ili hodanja.
Postoji blaga napetost trbušnih mišića.

Vježbe na ravnom:

Ukoliko video ne krene kliknite na link iznad!

· Odguravanje na jednoj skiji.
· Odguravanje na obije skije
· Skijaško hodanje
· Okret, okret sa spojenim špicevima , okret sa spojenim repovima.
· Poskakivanje, poskakivanje iz paralelnih skija u plug.
· Odklizivanje iz paralelnog položaja u plug(pizza) položaj BITNO!!!
· Upoznavanje sa skijaškim stavom

Ove vježbice će vam pomoći da dobijete osjećaj za ravnotežu i za osjećaj klizanja po snijegu. Posvetite dovoljno vremena ovim vježbama jer su one osnova za daljnje učenje.

Težište vašeg tijela trebalo bi biti točno iznad sredine vaših skija tj. pritisak bi trebali osjećati negdje oko sredine stopala i prstiju, nikako na petama i zadnjem djelu pancerice.Za pravilan stav na skijama moramo ruke ispružiti naprijed, koljena su blago savijena, osjećamo i blagi pritisak noge na jeziku  pancerice. Zapamtite još nitko nije pao na glavu ako se je nagnuo naprijed, svi na početku padnu na leđa.

Osnovni elementi - OSNOVNA SKI ŠKOLA

Nakon što ste ponovili vježbe na ravnom vrijeme je da krenete korak dalje.
OPOMENA POSTEPENO POVEĆAVAJTE VISINU OD KOJE SE SPUŠTATE  tako da na početku krenete od 2-3m da bi na kraju došli do 10-15m.

1. Penjanje (= Vsa paralelnim skijama, ili kao riblja kost)
2. Okretanje (prema dolini: špicevi spojeni i gledaju prema dolini, prema brijegu: repovi  spojeni, a vrhovi rašireni V )
3. Spust ravno
4. Spust ravno sa plugom za zaustavljanje na kraju
5. Zavoj u lijevo
6. Zavoj u desno

1.Penjanje: Skije postavimo paralelno da gledaju okomito na padnu liniju blago na rubnike tako da koljena lagano savijemo prema brijegu, pridržavamo se štapovima i penjemo se malim koracima.

2.Okret: Štapove postavimo ispred kako bi nas pridržavali na nagibu. Vrhovi skija su blizu, repovi su rašireni

3.Spust: Zauzmemo niži stav, pogurnemo se štapovima, tijelo nagnemo naprijed. Štapovi ne dodiruju snijeg. Zaustavljamo se na ravnom te se ponovo penjemo i radimo spust sa plugom na kraju.

4.Plug (Pizza)

· Zauzmemo niži stav.
· Krenemo u spust.
· Koljena gurnemo prema unutra i nagnemo se naprijed, repove skija guramo prema van.
· Pokušavamo skije postaviti tako da su vrhovi skija blizu, a repovi daleko.
· Kada kontroliramo brzinu i možemo se zaustaviti kad poželimo savladali smo plug.
Plug nam je najvažniji element, dok ga ne usavršimo ne idemo dalje.
Česte pogreške:Spajanje koljena, oslanjanje na petu, križanje vrhova skija, ispružene noge, mahanje rukama, previše naginjanja u nazad.

5.Zavoj u lijevo

1. Krenemo u spust ravno, štapove držimo horizontalno u rukama.
2. Napravimo plug
3. Zadržavamo plug i opterećujemo desnu skiju tako da: stavimo oboje štapove na desno koljeno, nagnemo se na desno i naprijed. Skije moraju biti na unutarnjim rubnicima. Koljena blago savijena i prema unutra, ne spajaju se.

6.Zavoj u desno

1. Krenemo u spust ravno
2. Napravimo plug, štapove držimo horizontalno u rukama
3. Zadržavamo plug i opterećujemo lijevu skiju tako da: stavimo oboje štapove na desno koljeno, nagnemo se na lijevo i naprijed. Skije moraju biti na unutarnjim rubnicima. Koljena blago savijena i prema unutra, ne spajaju se.

Nakon što smo savladali zavoje držeći štapove horizontalno...
Nastavljamo izvođenje zavoja u pravoj skijaškoj poziciji:štapovi su u rukama, ruke su opružene, prijenos težine u zavoju nam omogućava naginjanje tijelom na vanjsku skiju, pritisak na prste i na stranu.(lijevi zavoj desna strana, desni zavoj lijeva strana).

Česte pogreške: pritisak na pete, naginjanje previše u nazad; rješenje:nagnuti se naprijed ispružiti ruke više prema naprijed.

Za usvajanje ovih elemenata u prosjeku trebati će nam jedan dan, netko će to sve savladati u pola sata, a nekome će možda biti potrebna i tri dana. Ne zaboravite izvoditi vježbe točnim redoslijedom kako je objašnjeno.

Nakon što smo savladali zavoje, možemo mijenjati veličinu luka, povezivati više istih ili različitih zavoja, povećavati brzinu izvođenja zavoja sve dok se  osjećamo ugodno. Spremni smo za plavu stazu i za vožnju vučnicom.

Pazite da ne završite kao na ovom videu :)

BITNO KOD VOŽNJE VUČNICOM (TANJURIĆ ILI SIDRO)
1. Skije usmjeriti u smjeru potezne sile(paralelno)
2. Uzeti tanjurić ili sidro, staviti ga između nogu i  nikako ne SJEDATI nego ostati stajati i pustiti da nas tanjurić vuče.